Selamat Datang Ke Page Saya.. Harap Korang Enjoy..

Khamis, 2 Ogos 2012

Tip-Tip Sukses dalam Pekerjaan

Layan sambil baca..







Sukses , banyak orang yang menginginkan untuk menjadikan hidupnya menjadi seperti itu, berjaya.Berjaya dalam pelbagai bidang; berjaya dalam asmara, berjaya dalam kajian / sekolah, atau berjaya dalam mengejar kerjaya / bekerja . Tapi bagaimana menjadisukses itu? berjaya merupakan suatu proses untuk mencapai tujuan yang kita inginkan dan berjaya bukan merupakan akhir dari proses kerana berjaya merupakan awal dari proses sebelumnya.
Sukses adalah dambaan setiap orang, dan yang berikut ini beberapa tips untuk berjaya dalam bekerja. Dalam dunia kerja , seperti halnya pada pertandingan sepak bola / sukan, di mana mengenal pertandingan atau persaingan untuk mencapai kejayaan dalam kerjaya. Berikut ini beberapa tips yang mungkin berguna untuk meraih kejayaan dalam bekerja .
1. Selalu bersikap dan berfikir dalam positive thinking dan optimis 


2. Menjalin kerjasama yang baik dengan rakan kerja yang lain 


3. Bersikaplah "dewasa" dengan mengakui kesalahan jika hal itu memang kesalahan dari kita tanpa menyalahkan pihak / orang lain. 


4. Fahami Peraturan-Peraturan tertulis atau tidak tertulis dalam syarikat kita bekerja, sebelum bersaing mencapai target kerjaya tertentu 


5. Kembangkan terus sikap bertoleransi dan saling menghormati rakan kerja. 


6. Walaupun ada perbezaan dengan rakan kerja, tetap hargai mereka walaupun hal itu merupakan kelemahan dan kekuatan mereka. 


7. Ciptakan suasana dan keadaan yang rapi didalam tempat kerja agar bisa lebih konsentrasi 


8. Buatlah keutamaan dalam setiap tindakan / proses 


9. Jangan pernah ragu-ragu di dalam membantu rakan kerja ketika mereka mengalami kesulitan dalam menyelesaikan tugas 


10. Jangan pernah iri / dengki hati ketika rakan kerja meraih kejayaan tetapi jadikan sebagai pencetus untuk lebih berusaha dalam mencapai kejayaan 


11. Disiplin , seperti pada point ke lapan, rencana dan tatacara waktu sesuai yang di jadualkan 


12. Ketika mengalami kegagalan, intropeksi diri dan selalu optimis untuk mencapai kejayaan dimasa depan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan