Selamat Datang Ke Page Saya.. Harap Korang Enjoy..

Isnin, 30 Julai 2012

Asal Ku Dari Kampung Redang Sawa



Layan.. zasss..


Rumah Perak Lama dan Usia Rumah ini melebihi 100 tahun lebih. Di rumah inilah
saya dilahirkan, membesar bermata kedua orang tua saya, atuk serta opah. 
Kampung Redang Sawa.. nama kampung saya pelik kan nama nyer..
Ada sejarah tu disebalik nama tu..jangan main2 ooo..haha
Lokasi Kampung saya:-

Rumah saya pon pernah dijadi lokasi filem untuk Filem Kemarau Cinta:-



Antara Pemuda2 Kampung Redang Sawa Terkini



Sikap terpuji suka bergotong royong..



kedua orang tua saya serta 2 adik-adik saya..bergambar kenangan di Cameron Highland.



Sebahagian gambar-gambar lama saya. ( kira A-Z laa haha)



Tingkatan 3, Sekolah Menengah Rendah, Batu Gajah



Makmal sains  pon sempat berposing..



Kenangan bersama kawan-kawan baik



Usia atau umur amat cepat berlalu..






3 ulasan:

  1. hi, assalamualaikum saya amat tertarik dengan nama kampung ini dan ingin tahu sejarah kg ini harap tuan akan dapat share..tq

    BalasPadam
  2. terbaeekk weh teman pn asal orang redang sawa juge weh

    BalasPadam
  3. Emak saya berasal Kg Redang Sawa. Setelah bersuami, tinggal di Kg Sentang, BG. Menetap di sini dan dan dikurniakan 8 anak. Ayah meninggal tahun 1971 dan sempat menyiapkan rumah baru di Kg Sungai Terap, BG. Allahummagfirlahum warhamhum wa'afihim wa'fu'an hum ke astas roh ayah dan mak dan roh2 muslimin dan muslimat.

    BalasPadam